lördag 19 oktober 2013

Planering pågår

Muffinsformar, papperssugrör och strössel från Baka & Dekorera
Häxblandning är beteckningen på det här strösslet

Som jag berättade nyligen pågår planeringen inför årets spökfest. Eftersom jag har ordnat den här festen några år nu så finns det redan en hel del rekvisita som hör en spökfest till, som exempelvis spindelnät med tillhörande spindlar (i svart plast men lika äckliga som de riktiga).

Däremot är det lika roligt varje år att beställa lite nytt till själva spökfikat som brukar ta vid efter tacosen (ja, jag vet att man kan göra massa roliga maträtter på temat halloween men jag klarar inte att äta sådant som ser ut som avhuggna fingrar och dylikt som annars är populärt på den här typen av fester).

I går fick jag hem ett paket från Baka & Dekorera med bland annat svarta muffinsformar och papperssugrör, lila pastafärg att använda till frosting på cupcakes och så lite roligt strössel i halloweenfärger.

Har ni några tips med anknytning till halloweenfirande får ni väldigt gärna höra av er med dem :) Fortsättning följer!

4 kommentarer:

  1. Vad kul det låter Lycka till med festen
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Meta! Ja, den festen brukar både barn och vuxna se fram emot och det är så himla roligt att planera den :) Ha det fint du också! Kram Åsa

      Radera
  2. Längtar redan!!/Mormor & Morfar
    KramM

    SvaraRadera