söndag 20 oktober 2013

T som i te och tända ljus

Marschallhållare från I min systers trädgård som kommer att bli perfekta att lysa upp trädgården med under den kommande spökfesten :)

Tråkiga söndagar - finns dom? Nej, inte i det här huset i alla fall. Jag älskar söndagarna, de är ofta lugna och man har tid att göra lite vad man känner för. I går var det frost när vi vaknade, i dag öste regnet ner. Med andra ord, en perfekt dag för te, tända ljus och inomhusmys.

Lördagen ägnade vi åt en tur till Karlskrona och besök hos en släkting som bjöd på en underbar fläskfilégryta med kantareller och äppelkaka till efterrätt.

Med oss hem hade vi en stor låda goda äpplen från hennes trädgård, så i dag ska jag kolla om jag hittar något nytt recept på äppelpaj som jag kan testa för omväxlings skull. Har ni något sådant favoritrecept får ni gärna dela med er :)

2 kommentarer:

  1. I like T som hängiven Tedrickare och dessutom älskar jag att mysa till det med Tända ljus.
    Ha det Gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Lena! Vilka otroligt fina bilder du har på din blogg :)

      Radera