torsdag 3 oktober 2013

Trippelfika


Den här eftermiddagen kommer att gå i fikats tecken. Först kommer några i "mammagruppen" hem till oss och sedan väntar ett trevligt kalasfirande.

Det hade faktiskt kunnat bli trippelfika men även jag har mina gränser. Jag fick nämligen en inbjudan från Johanna som ville bjuda på skördefika i eftermiddag.

Eftersom det kommer en fotograf till henne i dag som ska ta bilder på temat skördefika kommer hon att ha en hel del gott att bjuda på efter plåtningen. Men tyvärr fick jag tacka nej den här gången. Jag får nöja mig med att titta på bilderna när de senare dyker upp i olika tidningar.

Efter dubbelfikat lär det inte vara någon risk att jag blir hungrig när jag ikväll sjunker ner i tv-soffan framför "Hela Sverige bakar" trots alla goda bakverk som skapas i detta program.

Den maffiga chokladbakelsen på bilden slukade jag i helgen. Den såg först lite kompakt ut men det visade sig vara den allra lenaste chokladmoussen på en mandelbotten. Så vacker, så god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar