lördag 26 oktober 2013

Underbara lördag


En helt ledig lugn lördag. Inget inbokat. Så skönt. Veckan som gått har varit hyfsat intensiv kan man säga, så den här helgen är särskilt välkommen.

Att det inte är en massa inbokat innebär dock inte att jag kommer att sitta sysslolös hela helgen. Däremot så innebär det inte en massa måsten utan att man kan välja lite vad man vill göra.

Baka till exempel, det är något jag gärna ägnar en del av denna lördag åt. Spökfesten närmar sig med stormsteg så det gäller att förbereda lite där.

Dessutom hittade jag ett recept på snickerspaj i går, som jag bara måste prova. Ni ska få receptet och ett omdöme sedan!

Det väntar också en utmaning från bloggen Söta saker som jag tänker ta mig an, där ska det bakas något på temat kalas den här månaden.

2 kommentarer:

  1. Jag ska fortsätta med att fixa pelargonerna inför vintern..svider i hjärtat att klippa av knoppar och blommor ;) ska gå ett spår med Edina lite senare också..så jag hoppas det fortsätter att vara uppehåll..
    Ha en go helg..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst bär det emot att klippa av dem. Jag såg på Facebook att du hade fått ihop en fin bukett av dem i alla fall :) Härligt att gå spår en ljuvlig höstdag, håller tummarna för att det fina vädret fortsätter ett tag till för er skull! Det är sådana här dagar som man saknar hundägandet lite extra :) Ha en fin helg du också! Kram Åsa

      Radera