söndag 27 oktober 2013

Vad man borde

Plåtbokstäver från I min systers trädgård

En helledig söndag ligger framför mig. Sambon är på tävling hela dagen och sonen och jag har inte riktigt bestämt oss för vad vi ska hitta på.

Det finns ju förstås en hel del som man borde göra. Till exempel att måla de sista väggarna i källaren, något som jag påbörjade i somras men som av någon outgrundlig anledning aldrig blev klart.
Det lär dock knappast bli klart i dag heller om jag inte plötsligt drabbas av en oerhörd målarentusiasm. Det väntar ju ett antal mörka höst- och vinterkvällar så det finns all tid i världen att ta tag i det där.

Man borde även räfsa löv. Min plan att köra över alla löven med gräsklipparen gick om intet när vi drog av snöret på gräsklipparen sist den var framme, och det snöret har inte blivit fixat än. I källaren står visserligen gräsklipparen från sommarstugan också, men den var synnerligen svårstartad sist jag försökte. Så det lär inte heller bli gjort i dag.

Jag tror att vi tar en mysdag istället. Ha en fin söndag allihop!

2 kommentarer:

  1. Jag måste ut i trädgården och rensa ogräs. Jag var ute en sväng igår och har vansinnig träningsvärk på insidan av låren idag. Bara tanken på att gå ut och rensa vidare idag känns plågsam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det inte så roligt att ta sig an sina "måsten". Men du får väl hitta på någon trevlig belöning till dig själv när du är klar så har du något att se fram emot i alla fall :)

      Radera