tisdag 5 november 2013

Förvirring

Ännu en grönsaksbild tagen vid entrén till Astrid Lindgrens värld i förra veckan

Ibland kan man verkligen undra vad som pågår i hjärnan, eller snarare: Det kanske inte pågår någon verksamhet alls? I dag har det varit en sådan dag.

Ta bara som exempel när jag skulle anmäla mig och min kollega Eva till en träff med Martin Schibbye och Johan Persson. När arrangören undrar vad kollegan heter svarar jag Ingemar. Tror ni att vi vred oss av skratt?! Vem Ingemar är har jag inte en aning om men jag vet däremot helt säkert att jag inte har någon kollega som heter det på tidningsredaktionen i alla fall.

Hur som helst så kom vi fram till att vi ska införskaffa en fruktskål full med vitaminer till redaktionen så att vi kanske kan hjälpa upp hjärnverksamheten lite i detta höstmörker. Det tycks behövas.

4 kommentarer:

  1. Hehe...ibland får man till det ;-) En fruktskål låter bra! Kram Annalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Annalena, det är inte alltid hjärnan hänger med som den ska :) Kram Åsa

      Radera
  2. Haha vilken historia! Gissar att Eva uppskattade sitt nya smeknamn ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir man nästan lite rädd för sig själv Karolina ;) Ja, hon får numera gå under namnet Ingemar!

      Radera