lördag 16 november 2013

Fyndat

Första hyacinterna är inhandlade
Fina små julprydnader köpta hos Blommor bland annat
Nytt kakfat, eller om det får bli ett dekorationsfat. Även det köpt i den nya blomsteraffären i dag
Vilka underbara blommor det kommer att bli av denna knopp!
Jättefina muffinsformar som jag fick i present av min mamma i dag
Det här vackra grytunderlägget, format som en stjärna, var också en present från min mamma som köpt det i en inredningsaffär i småländska Tenhult. Tänk så roligt det är att få presenter en helt vanlig lördag!

Det var kö långt innan den nya blomsteraffären Blommor bland annat öppnade i Mönsterås i dag på morgonen. När jag, min mamma och syster kom dit strax efter att den öppnat var det alldeles fullt med folk där inne. Det var så roligt att gå omkring och titta på allt fint, både blommor och inredning. Ägarna har verkligen lyckats att få till det!

Själv gjorde jag en hel del fynd. Bland annat en underbart vacker amaryllis. Eller ja, just nu är det ju bara en vanlig amaryllisknopp men bilden utlovar en sagolik blomma framöver. Dessutom fick man en amaryllis i present när man handlade.

Några vita hyacinter blev det och dessa har jag nu satt i glasburkar med mossa. Det fanns så mycket roliga småsaker, och ett nytt kakfat hittade jag med.

Som om det inte räckte så fick jag två presenter av mamma som passerade en inredningsaffär i Tenhult på väg till Elmiamässan i Jönköping i veckan. Ett jättefint tovat grytunderlägg och muffinsformar med stjärnmönster som blir perfekta att baka i till adventsfikat.

10 kommentarer:

  1. Ja,det var ju en kanonfin blomsteraffär, så roligt med lite nytt, det kommer säkert vara mycket kunder där! Kul att du tyckte om presenterna.
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen, hoppas att det kommer att gå riktigt bra för dem! Presenterna blev jag väldigt glad för :) Kram Åsa

      Radera
  2. Det är väl härligt med nya fräscha butiker med nytt utbud och sällen att få ideér på. Vi har också fått en ny butik här i Jönköping. Fabriken med allt möjligt.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, då ska jag spana in den nästa gång jag är i Jönköping. Har mina rötter i de trakterna :) Ha en härlig söndag du också! Här lyser solen och himlen är blå så det ser ut att bli en kanondag! Kram Åsa

      Radera
  3. What a beautiful photos!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! I´m glad you like them! Åsa

      Radera
  4. Jag har också köpt mig en vit amaryllis..den du köpt verkar jättefin..är blomman dubbel?
    Får göra ett besök i den blomsteraffären..fina saker du köpte..
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är dubbel. Det ska bli jättespännande att se hur den ser ut när den har slagit ut. Det var så roligt med den nya affären, inte svårt att hitta fina saker där :) Kram Åsa

      Radera
  5. Vilken underbar Amaryllis, att det kan bli en sån vacker blomma av denna knopp:) Så jätteroligt att vi fått en så fin blomsterbutik här!! Vilka fina presenter du fått!!

    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är makalöst vackra! Och blomsterbutiken är fantastisk :) Ja, jag blev jättenöjd med presenterna! Kram Åsa

      Radera