söndag 17 november 2013

Glögg


Det blir bara fler och fler varianter på glögg för varje år. För egen del går jag mest efter hur flaskan ser ut när det gäller nya sorter som jag inte har hört något om.

Häromdagen köpte jag dock en glögg med päronsmak eftersom det lät gott.

En glögg som jag förmodligen inte kommer att köpa är den med smak av delicatoboll. Visserligen gillar jag delicatobollar, men glögg ska smaka glögg, och enligt ryktet gör inte denna det. Eller så blir jag så nyfiken så jag testar den i alla fall.

Vill man göra sin egen glögg hittar man recept bland annat här.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig..glögg ska smaka glögg..min favorit är Husebys glögg :)
    fast jag gillar ju inte delicatobollar så jag skulle aldrig smaka den glöggen ;))
    Ha en go söndag!!
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husebys glögg har jag inte smakat. Har inte blivit något besök där i år, det har varit så mycket annat, annars är det en riktigt fin julmarknad där. Ha en fin söndag du också! Åsa

      Radera