fredag 29 november 2013

I-landsproblem

En ljusslinga som har fått komma fram till advent. Jag har lagt den på skåpet inne i sovrummet där den ger ett vackert sken

Äntligen äntligen fredag. Tid för att stanna upp och hämta andan.

Först hade jag egentligen tänkt börja beklaga mig över att det har varit en oerhört intensiv vecka med en del övertidsarbete, farande på möten och utbildning, planering och omflyttning av möbler och grejer på jobbet inför den nya omorganisationen som ska sjösättas i mitten av nästa vecka.

Men i samma ögonblick som jag tänkte beklaga mig över allt detta så insåg jag att jag faktiskt inte har så mycket att gnälla över.

Att bli trött för att man har haft för mycket att göra en vecka känns plötsligt som ett riktigt i-landsproblem, åtminstone i det här fallet, för nu har jag en hel helg på mig att hämta energi och förhoppningsvis blir det lite lugnare framöver.

Dessutom slutade jag redan vid lunch i dag och har kunnat ägna eftermiddagen åt lite städning och adventsfixande här hemma.

Adventsstjärnorna är på plats och det känns så rofyllt. Nu ser jag fram emot en lugn tv-kväll där den största kraftansträngningen blir att försöka begripa vart vi är på väg i På spåret, något som inte alltid är så lätt att komma på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar