fredag 15 november 2013

Julklapparna bockas av


Julklappsinköpen är i full gång och jag har lyckats bocka av en del av dem på listan. Det känns så skönt att vara i gång, för jag vill för allt i världen inte behöva stressa runt och jaga julklappar de sista veckorna före jul när det ändå är så mycket annat som ska fixas.

Att veta att julklapparna blir klara i god tid ger ett helt annat lugn. Jag vill inte sitta helt utschasad i soffan framför Kalle Anka på julafton.

Under senare år har vi begränsat julklappshandlandet ganska mycket. Det är framför allt till sonen man handlar, och så till mina föräldrar och sambon.

Förr köpte vi även till både syskon och syskonbarn, men sedan tog vi alla ett enigt beslut om att skippa det. Det är ju visserligen roligt med julklappar men det blir ganska mycket när alla ska handla till varandra, så jag tror att alla är nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar