söndag 24 november 2013

Julskyltning

Skyltfönstret hos Butik Drömhem i Mönsterås
Julskyltning hos Drömhem
Rödrandigt och juligt hos butiken Lillan Skata

Det blev visserligen ingen snö så här lagom till julskyltningen, men kallt var det i alla fall. Det är något visst att gå längs Storgatan i skymningen och se alla julskyltade fönster och belysningen över gatorna och i träden.

Jag hade turen att göra flera fina fynd,bland annat en granrisbock modell större och en väldans fin adventsljusstake. Men dem visar jag en annan dag för i det här mörkret blir det inte så roliga bilder.

Hoppas att ni har en mysig söndagskväll. Nu ska jag se till att få upp värmen igen med lite saffrans- och apelsinte tror jag.

5 kommentarer:

  1. Åh så fint! Blir nog en tur till M-ås snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag absolut rekommendera :)

      Radera
  2. Så mysigt, visst är det fint utmed Storgatan o alla ljusen! Var ju inte på julskyltningen, jobbade! Nästa helg kommer det vara julpyntat i cafeet...och det är ju bara för mysigt:) Och försäljning utanför med kransar o dyl!
    Ha en fin måndag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en underbar miljö, inte minst nu vid den här tiden på året! Åh, då måste vi försöka ta oss i väg till Berga kafé någon helg framöver och spana in julpyntet, det brukar ju vara något alldeles extra :) Ha en härlig måndag du också! Kram Åsa

      Radera
  3. Tack för tipset, Eva...då får det bli en sväng till Berga nästa helg!
    Kram Annalena

    SvaraRadera