lördag 23 november 2013

Lördag och Morfar prosten

Hyacint på nära håll

Här ska batterierna laddas i dag! Jag har bara tänkt göra trevliga saker denna lördag, som till exempel att baka lite, göra kulfiglass, gå runt och småpyssla här hemma och umgås med familjen.

I går kom det en julklapp på posten som jag beställt till sonen. En av böckerna om Morfar prosten, skriven av Eva Bexell. Jag minns den som en av de roligaste böckerna från min barndom, kommer ihåg att jag skrattade så tårarna rann när jag läste hennes böcker (åtminstone har jag för mig det, man vet ju hur det är med minnet ibland).

Möjligen kommer jag inte att kunna hålla mig ifrån att ge honom boken redan nu, eftersom jag är så nyfiken på om han (och jag) kommer att tycka att den är lika stollig och rolig som jag tyckte då.

Själv blir jag alltid väldigt nostalgisk och entusiastisk när jag känner igen något som jag minns särskilt från min barndom, men jag har märkt att det inte alltid går hem hos den här nya generationen. Böckerna om Morfar prosten är ju lite fjärran från Minecraft, Super Mario, Skylanders och allt vad det heter som är så populärt i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar