onsdag 20 november 2013

Man tager vad man haver


I helgen var vi ute i skogen och plockade granris som min sambo ska ha till sin butik inför julskyltningen på söndag. Det är ljusbågar på fasaden på varje butik och det blir så vackert sken när man lägger granriset över.

I skogen passade jag även på att plocka fickorna fulla med kottar och det blev också några smågrenar. Dessa har jag sprayat vita med "låtsassnö" på burk. Förmodligen hamnar de snöiga kottarna på något ljusfat till första advent, om jag inte får någon annan idé.

De snösprayade grenarna kommer jag nog att sätta i en glasvas med några små dekorationer i. På trädgårdsmässan i Stockholm i våras köpte jag pyttesmå glasflaskor som man skulle kunna hänga upp på de små grenarna.

I dag blir det först jobb, sedan väntar ett roligt tvåårskalas i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar