söndag 3 november 2013

Myssöndag

Pepparkaksformar som ljusslinga, från Ica Maxi
Fridfullt på Skogskyrkogården i går
Fika på Nilssons i Oskarshamn i dag. Lakritsmacronen var en av de bästa macroner jag någonsin ätit
Rolig muffinsform från Ica Maxi, perfekt även till glass

I dag fortsatte myset med tända ljus i höstskummet, reprisen av Downtown Abbey på tv och en liten utflykt till Oskarshamn där vi först fikade på Nilssons konditori och sedan oplanerat hamnade på julavdelningen på Maxi.

Visserligen kändes det lite väl tidigt att titta på julsakerna och den första impulsen var att gå förbi, men oj vad mycket roligt de hade.

Med oss hem hade vi bland annat en ljusslinga med pepparkaksformar och muffinsformar i silikon i form av tomtar, snögubbar och hjärtan. Dessa formar kommer att bli perfekta att göra glass i också. Lite saffransglass till första advent kanske?

4 kommentarer:

  1. Här har vi räfsat löv, och malt älgkött, tycker att jag inte får bort doften av rått kött, hur många gånger jag har tvättat mig!!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som att det var tur för oss att vi inte hade en köttkvarn ;) Kram Åsa

      Radera
  2. En sådan form med tomtar såg v i Vetlanda, och jag sa till mamma att egentligen skulle vi köpa en sådan till Åsa :) Men det gjorde vi ju inte som du kanske märkte :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var ju en typisk "Åsagrej". Fast ni köpte ju andra fina saker i stället :) Kram!

      Radera