fredag 1 november 2013

Nedräkning


Just nu finns det en ganska otålig och uppspelt liten kille i det här huset som tycker att de närmaste två timmarna borde gå mycket fortare. Sedan finns det en mamma som är ganska glad över att det fortfarande är två timmar kvar tills spökfesten kör i gång.

Det är nämligen fortfarande en del kvar att göra innan gästerna kommer. Men läget är under kontroll och jag kan till och med unna mig fem minuter här vid datorn, annars har jag varit i gång hela dagen ända sedan klockan sju. Gissa om jag kommer att somna ovaggad i kväll :)

Regnet vräker ner nu men jag hoppas att det ska lugna sig så pass att det åtminstone går att hålla liv i marschallerna sedan, annars kan det bli en riktigt mörk skattjakt i trädgården för spökfestdeltagarna. Det finns ju som bekant inget dåligt väder...

4 kommentarer:

  1. Lycka till! Det går säkert bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Nu är festen slut och jag ska sjunka ner i tv-soffan nöjd och trött, får se hur länge jag håller mig vaken :)

      Radera
  2. Tack för en helt underbar kväll, med en massa gott att äta!
    Kram M&P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själva för trevligt sällskap och fina presenter! Det var så roligt att ha er här :) Kram Åsa

      Radera