lördag 16 november 2013

Njuta

Lykta i hallen

Då har man en extra lång och ledig helg framför sig. På måndag har skolan studiedag så sonen och jag är lediga. Den här helgen har vi inte något särskilt inbokat, förutom ett besök i den nyöppnade blomsteraffären som jag berättade om i går.

Det är verkligen njutning att vakna en lördagsmorgon och känna att man har flera dagars ledighet och avkoppling framför sig.

Att bara kunna gå omkring och småfixa lite här hemma, kanske baka någon god kaka. Jag har letat lite efter ett recept på chokladkaka med Baileys i, kanske blir det en sådan.

Dessutom måste jag komma på vad jag ska baka i november månads utmaning hos bloggen Söta saker, där temat är helg den här gången.

En underbar lördag önskar jag er alla!

OBS! Uppdatering: Jag hade ju skrivit att Kläckeberga skulle ha premiär på sin nya julmarknad den här helgen, men sedan såg jag att det är nästa helg, alltså den 23-24 november.

2 kommentarer:

  1. Också jag har ledig helg och här skiner solen! Behöver jag något mer? Något gott att tugga på förstås och familjens goa nunor, men inte mycket därutöver :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt det låter, jag håller med dig precis! Kram Åsa

      Radera