lördag 2 november 2013

Slö dag

Det här fina mosshjärtat fick jag i present av min syster
Julros, också en present från syster

Efter en ovanligt intensiv och omtumlande vecka var den här lördagen extra välkommen. Att vädret är grått och lite trist gör absolut ingenting, tvärtom, då finns det all anledning i världen att sitta inne och mysa med tända ljus.

Jag har laddat upp med ett gäng inredningsmagasin med jultema, fika från gårdagens spökfest och så har jag sex avsnitt av Hem till gården och Hela Sverige baka att titta på, eftersom jag aldrig hann med det tidigare i veckan.

Lite annat ska vi förstås hitta på, bland annat ska vi ut och plocka lite mossa och så blir det en sväng till kyrkogården när det börjar skymma.

Dessutom tror jag att jag har kommit på hur jag vill ha det vid den nya skrivarhörnan i vardagsrummet, så det är inte omöjligt att jag börjar på med det projektet lite smått.

2 kommentarer:

  1. Slödagar är jätteviktiga..att bara ta sig tid att njuta :)
    Stämningsfullt på kyrkogården med alla ljus..men det påminner även om saknaden..
    Ha en go söndag..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man skulle ta sig lite fler sådana slödagar, allt det andra hinner man ju med en annan dag :) Visst är det stämningsfullt på kyrkogården, jag tycker om att gå där bland alla ljus och minnas. Ha en fin dag du också! Kram Åsa

      Radera