söndag 17 november 2013

Snart julskyltning


Tänk, om en vecka är det julskyltning här i köpingen. Tiden går verkligen undan, men trots det känns det ändå som att jag ligger i fas med allt som ska fixas. I år är jag ute i ovanligt god tid, allt för att slippa stressen.

Julklappsinköpen har gått som en dans de senaste dagarna och är snart klara. Det är bara ett par frågetecken kvar.

På min egen önskelista kommer det att stå bland annat ett rånjärn, alltså ett sådant där järn med vackert mönster som man kan göra rån och strutar i. Jag har även önskat mig en grill för belgiska våfflor och Manuela Kjeilens senaste receptbok Diner söte fristelser.

Den vackra hyacinten köpte jag som snittblomma i den nya blomsteraffären som jag besökte i går. Visst är den underbar!

Ha en fin söndagskväll! Här känns det nästan mer som lördagskväll eftersom sonen och jag är lediga även i morgon då skolan har studiedag.

2 kommentarer:

  1. Så skönt att snart vara klar med klapparna! Visst är snitthyacinterna ljuvliga....lite roligt för egentligen är det en vårblomma, men här i Sverige älskar vi dom till julen!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns jätteskönt - en grej mindre att tänka på! Älskar hyacinterna, men tänkte också på det häromdagen att det är lite konstigt att vi kör med vårblommor till jul :) Kram Åsa

      Radera