lördag 2 november 2013

Spökfesten

Här är det spökfest :) Inplastade figurer av spöket Laban visar vägen på skattjakten
Morotstårtan blev lite mer aprikos än orange
Lila macroner med en fyllning av philadelphiaost och mjölkchoklad
Chokladbollar med pärlsocker som färgats orange med pastafärg
Sonen fixade spindelnätet på kladdkakan
Här har vi visst inte dammat på länge ;)
Nya adventsljusstaken dög bra även på en spökfest
Ett litet halloweenljus

Då var årets spökfest förbi och huset är fritt från spindelnät igen. Vädergudarna hade den goda smaken att låta det vara uppehåll i regnandet under själva skattjakten i trädgården, och jag tror att det var nöjda barn som summerade sina skatter efteråt. Även vi vuxna gjorde fynd och själv var jag väldigt nöjd :)

Efter skattjakten blev det tacos och sedan fika med lite halloweentema. Jag hade bland annat gjort en morotstårta och färgat glasyren med orange pastafärg. Den blev dock lite mer åt det aprikosa hållet, men det fick duga.

Jag hade god hjälp av sonen i köket under dagen och vi bakade även chokladbollar och färgade pärlsockret med samma orangea färg. Det blev också lite lila macroner. Vad som hände med ytan på dem har jag inte en aning om, de sjönk liksom in lite och det har jag aldrig varit med om, de brukar alltid bli släta och fina. Men de smakade som de skulle i alla fall.

Nu väntar två lediga dagar med ren avkoppling. Ha en riktigt fin helg, det tänker jag ha!

2 kommentarer:

  1. Tack för en jättejättemysig kväll, och morotskakan är den godaste jag vet!! Var så mätt så jag hamnade i matkoma när jag kom hem, däckade i soffan... :) Grabbarna var också jättenöjda! "Mamma, min moster är en riktig fixare" sa Emil när vi åkte hem :) Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Emils ord värmde mosters hjärta, hälsa honom det :) Tack själva för en härlig kväll och fina presenter! Kram!

      Radera