fredag 8 november 2013

Tillbaka på linjen igen

De här keramikblommorna såldes av en hantverkare på höstmarknaden i Astrid Lindgrens värld

De senaste tre veckorna har det vid åtskilliga tillfällen känts som att min hjärna ser ut ungefär som de där små metalltrådarna som står upp ur keramikblommorna på bilden.

För tre veckor sedan kopplade Telia in bredbandstelefoni i vårt hus. Det skulle ju bli så bra. Det blev det inte. Förrän nu, tre veckor senare. Jag vet inte hur många gånger jag har försökt reda ut med olika personer hos Telia vad som är problemet och jag har vid flera tillfällen begärt hem en tekniker, kosta vad det kosta vill, för utan telefon vill vi inte vara. Vi är så gammaldags här att vi vill ha en hemmatelefon och inte bara klara oss med mobiltelefon.

De har dock hållt på teknikern och istället kommit med olika lösningar som skulle testas. Vi blev erbjudna att köpa extrautrustning för över 1 000 kronor som kanske skulle kunna göra så att vi skulle kunna ringa och ta emot samtal igen.

Så, efter tre veckors tjatande, mejlande och ringande, hör äntligen en person av sig från supporten som föreslår att jag ska koppla om ett par sladdar. Och vips, så fungerar allt igen. Blodtrycket kan återgå till det normala och jag behöver inte längre slita mitt hår över bredbandstelefonin.

2 kommentarer:

  1. Förstår din frustration..har varit i den situationen också..det som är lite lustigt med Telia är att det aldrig är deras saker det är fel på :/ ibland känns det som att man likagärna kan stånga pannan i väggen :(
    Skönt att det löste sig till slut..ha en härlig helg..kram
    //Ewa A
    P.S Blommorna var fina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Ewa, håller med dig fullständigt! Man blir så frustrerad när det inte funkar och alla ger olika besked om vad det beror på. Jag har hela tiden velat ha hem en tekniker även om det kostar pengar för man vill ju att det ska funka med en gång. Nu sparade vi i och för sig de pengarna den här gången och det var ju bra, men det ska inte behöva ta flera veckor att komma på att man ska koppla in en viss sladd i ett visst uttag tycker man. Ha en fin helg du också! Kram :)

      Radera