tisdag 10 december 2013

En bok och en kopp choklad

Granrisbocken lyser upp vid trappan
Nyinköpt bok som jag ska försjunka i framåt kvällen
Signerad av Martin Schibbye. För det fria ordet.

Vädret har varit riktigt ruggigt i dag och då var det särskilt skönt att komma in i värmen när vi kom hem efter jobbet nu i eftermiddags. Det enda som står på schemat för resten av den här dagen är rofylld avkoppling med en bok och som kronan på verket - en kopp varm choklad a la Mia Öhrn.

Boken som jag tänker försjunka i är "438 dagar" av Martin Schibbye och Johan Persson. Som jag skrev i går så träffade jag Schibbye på måndagskvällen och passade då på att skaffa ett signerat exemplar av boken.

Det var oerhört intressant att höra hans berättelse om fångenskapen som terrormisstänkt i Etiopien. Det är minst sagt en del kontraster om man jämför jobbet som journalist i en sådan konflikthärd, med jobbet som journalist på en tidningsredaktion i en ganska liten svensk kommun. Måste säga att jag känner mig rätt nöjd med att jag är där jag är :)

2 kommentarer:

  1. Åjj vad intressant! ! Var var han och berättade? !
    .....mycket fin bock :-)
    Kram / Veronica Z

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt intressant att lyssna på honom och ännu mer intressant att läsa hans bok. Han var på Fojo i Kalmar och föreläste för journalister som gick en säkerhetskurs där.
      Bocken är jag synnerligen nöjd med, han som gjorde den gjorde ett bra jobb :)
      Kram Åsa

      Radera