tisdag 31 december 2013

En burk med lappar

En burk utan lappar men med härligt pastellfärgat godis på köksbänken. De fick ersätta pepparkakorna som har hållit till i burken under december. Fina att toppa cupcakes med till exempel, annars är det vackert att bara ha som prydnad på bänken tycker jag

Så här på årets sista dag funderar man lite över året i stort: Vad var det som hände egentligen? Blev det som man hade hoppats på? Vad var det för roliga saker som hände och vad var det för tråkigheter?

Precis som livet är hela tiden så var det en blandning av allt förstås. En blogg som denna blir ju något av en dagbok där jag kan gå tillbaka och påminnas om både stora och små och härliga och sorgliga saker som hände.

En bra idé som jag läste om på nätet var att man ska ta en fin burk och när det händer något bra under året så skriver man ner det på en liten lapp och lägger i burken. Sedan sätter man sig på nyårsafton och går igenom alla årets lappar. Ett sätt att bli påmind om allt bra som faktiskt händer och som ibland försvinner i det stora hela.

Nu önskar jag er en riktigt fin nyårsafton!

2 kommentarer:

  1. Men vilken toppenide... Tänk så mycket man glömmer av vad som hänt under ett helt år:) Gott nytt år fina Åsa❤ Kram Moster E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker att det var en jättebra idé, det går ju att skriva om både stort och smått :) Gott nytt år till dig också, kära moster <3

      Radera