tisdag 17 december 2013

Full rulle igen


Den här trälådan visste jag inte riktigt vad jag skulle ha till när jag köpte den, men nu rymmer den både det ena och det andra där den står på en av köksbänkarna. Jag har ändrat innehållet efter årstid.

Nu rymmer den till exempel en påse apelsin- och saffranste, ett ljus med pepparkaksdoft och några små mjölkflaskor i retrostil och coca cola-flaskor i gammal stil till saftkalasen.

I dag har det varit full rulle igen. Det är ganska mycket som ska hinnas skrivas innan den långa julledigheten väntar. Tur att vi är tre som jobbar nu några dagar, det behövs verkligen. Det kändes jätteroligt men också lite ovant att få en till kollega i dag. Vi har ju varit konkurrenter i många år och nu jobbar vi helt plötsligt på samma tidning. Men vi trivs kanonbra ihop så det kommer att bli hur bra som helst.

Från det ena till det andra: På bloggen Call me cupcake hittar ni vansinnigt fina bilder och julrecept. Man blir så inspirerad!

4 kommentarer:

  1. Den där lådan skulle jag vilja ha! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den fin :) Jag hittade den i en butik i Borgholm på Öland tror jag, till ett riktigt fyndpris. House doctor har ju liknande har jag sett. Kram Åsa

      Radera
  2. Ljus med pepparkaksdoft låter härligt, var hittade du det Åsa? Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog ett eller ett par år sedan jag köpte det, kan ha varit hos Lillan Skata. Kram Åsa

      Radera