måndag 2 december 2013

Lite glädje för de små utomhus


Jag har gjort allt jag kan för att försöka fördröja att amaryllisarna blommar för tidigt, men det är lika bra att inse att jag inte kommer att lyckas. Den här är nämligen på god väg att slå ut som synes. Å andra sidan är den ju faktiskt lika välkommen nu som till jul och det ska bli spännande att se hur den ser ut för det är en ny sort som jag inte har haft tidigare.

I helgen hittade jag ett bra tips på en riktigt fin krans som man kan göra för att glädja de små fåglarna nu så här vintertid. Kika in här hos Teadventskalendern så får ni se.

2 kommentarer:

  1. Samma här..fick ju tag i en dubbel i nya blomsteraffären..har försökt att fördröja den men har fått ge mig..annars missar jag väl blomingen..den har stått i tvättstugan där det är kyligare..så nu tog jag in den..
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade ju varit retfullt om du hade kommit ut till tvättstugan och den nästan hade varit överblommad ;) Vi får väl låta de här blomma och så får man köpa sig en ny närmare jul :) Ska bli spännande att se hur de här dubbla blir!

      Radera