fredag 6 december 2013

När det inte blev som det skulle

Astilben var stilla för ett kort ögonblick så att jag kunde fotografera den i snöblåsten

Alla har väl en eller kanske många gånger sett något vackert konstnärligt bakverk i en tidning och sedan försökt skapa något likadant. Men det är ju inte alltid det blir som man har tänkt sig. Det är inte så roligt när man lägger ner tid på sådant som det inte blir något av, men det är sånt som händer när man bakar.

Här hittade jag en lite rolig sida som handlar om just detta, med bilder både på hur det var tänkt att bli och bilder på hur det tyvärr faktiskt blev.

Vi vaknade upp till ett snölandskap i dag, ett blåsigt sådant. Snön har yrt hela dagen och jag som inte hittade mina vinterstövlar i källaren fick göra en akututryckning till skoaffären och införskaffa nya. Det innebär förmodligen att de gamla kommer att dyka upp när som helst.

Det blev en halv arbetsdag i dag, precis som i onsdags, eftersom jag fortfarande hade en del övertidstimmar att kompa ut. Så nu har vi tagit helg här. Fick tips om en gudomlig saffranskladdkaka som jag ska testa, återkommer med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar