söndag 1 december 2013

Önskehelg

En gullig liten gungande tomtenisse som sonen fått av sin mormor och morfar

Denna helg har varit något av en sådan där önskehelg, lediga dagar med bara avkoppling. Visst, jag har avverkat tvätthögen som växt under veckan, men några kraftansträngningar har det inte varit tal om de här dagarna.

I går hade jag en himla tur när mina underbara föräldrar råkade komma förbi med släpkärra och erbjöd sig att fara till soptippen med allt trädgårdsavfall som blivit när vi beskurit träden och samlat ihop löv och nedfallna äpplen. Stort tack för det!

I dag började dagen med julkalendern på tv, jag tror att den kommer att bli bra även om jag kanske inte tillhör målgruppen, och därefter såg jag reprisen på Downtown Abbey. I kväll ser jag fram emot ett nytt avsnitt av serien Äkta människor, som jag verkligen fastnade för förra säsongen trots att jag inte alls är förtjust i sådana där overkliga serier.

Sonen var på födelsedagskalas i eftermiddags och då passade sambon och jag på att gå på kafé och sedan tog vi en tur till sommarstugan för att titta till den.

Därefter blev det en supersmidig men god middag. Jag värmde creme fraiche med fetaost och soltorkade tomater, delade en grillad kyckling i bitar och lade i dem. Sedan kokade jag färsk spenatpasta och tillsammans med lite sallad blev det riktigt gott.

Nu ska jag rulla Nutellatryfflar, återkommer med receptet till veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar