torsdag 19 december 2013

Rätt dag

Den här bilden tog jag förra vintern på en bukett underbara hyacinter

Större delen av den här veckan har jag befunnit mig på fel veckodag. Nu försöker jag komma ihåg att det är torsdag och ingen annan dag. Det är konstigt hur veckovill man blir ibland.

I dag tänkte jag införskaffa den sista julmaten som fortfarande saknas i kylskåpet, så skönt att slippa springa i affärer de närmaste dagarna före jul.

Jag ska också köpa några nya hyacinter eftersom de vi har haft under december nu blommat över, så här lagom till jul. Här hittar ni lite goda råd om hur man får julens blommor att överleva så länge som möjligt.

Nu är det bara några arbetsdagar kvar innan det är dags för långledighet.

5 kommentarer:

  1. Jag älskar hyacinter :) men jag måste också skaffa nya för de jag har nu har blommat över..
    Skulle velat åka och handla den sista maten idag men kan inte så det får bli imorgon..
    Ha en härlig torsdag..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är verkligen underbara :) Jag handlade julmaten på lunchen i dag, allt utom en enda sak eftersom det var slut, så nu får jag gå till den andra affären också. Typiskt. Men samtidigt ett riktigt i-landsproblem ;)
      Ha en fin dag du också! Kram Åsa

      Radera
  2. Åh hyacinterna är ljuvliga, doften när man går förbi är oslagbar! Har mest vita härhemma, de doftar ju minst, men blå passar inte riktigt in här:) Härligt att vara klar med julmaten, ska skicka Johnny att handla imorgon! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Slant visst på tangenterna och tryckte "radera" när jag hade skrivit svar till dig Eva, men här kommer det igen: Visst är hyacinterna underbara! Helt rätt att skicka Johnny att handla julmaten ;) Synd att vi inte hann fika, men vi tar det en annan dag. Kram Åsa

      Radera