torsdag 19 december 2013

Så gott som stressfritt

Den här vintriga fiberoptikbyn lyser upp i ett av fönstren i kvällsskummet

Det märks sannerligen att julen närmar sig, även om vädret inte talar för det. Parkeringsplatserna utanför mataffärerna är ofta mer eller mindre fulla, i mejlboxen dyker det fortfarande upp mejl med massa julklappserbjudande och påminnelser om att det inte alls är för sent att beställa julklappar och folk stressar omkring på sina arbetsplatser för att hinna med det sista innan julledigheten.

På jobbet har jag just nu fullt upp från den stund jag kommer tills jag går hem, det är mycket som ska hinnas skrivas och fixas med. Därför är jag så glad över att jag faktiskt är i fas med planeringen här hemma och inte behöver stressa för det. Då gör det inte så mycket om arbetsdagarna är fullproppade med saker att göra.

På lunchen i dag var jag och handlade all julmat. Naturligtvis saknades en grej så efter jobbet fick jag gå till den andra affären. Nu funderar jag över vad jag kan ha glömt så att jag kan skicka med sambon en lista för kompletterande inköp. Det brukar alltid vara något som man inte har tänkt på. Nu bor vi ju bara en minuts promenad från mataffären så det är verkligen inget stort problem, men det vore så skönt att slippa springa i mataffärer när så många andra gör det nu så här innan jul.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att vara ifatt med julstöket, här ligger man efter, det blir helgstädning och bak o matlagning!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom ihåg att det blir jul ändå, oavsett hur lite eller mycket man har städat och donat :) Hojta till om jag kan hjälpa till med något! Kram Åsa

      Radera