torsdag 5 december 2013

Vardagslyx i väntan på Sven

En av alla julklappar som nu ligger färdiginslagna i väntan på julafton

I dag har jag unnat mig lite vardagslyx. Efter jobbet bar det av till min massör och en timmas ansiktszonterapi. Så gudomligt skönt. Det är i stort sett omöjligt att hålla sig vaken under den här behandlingen, man slumrar till gång på gång och så vaknar man till mitt i en snarkning varje gång. Tur att hon är van.

Redan på jobbet lyxade vi till det förresten, min kollega och jag. Vi gick över gatan till kaféet och köpte en påse handgjorda praliner och ett Kusmite med karamellsmak. Så gott. En bit valnötspaj slank med också. Men vi konstaterade att i alla fall chokladpralinerna var nyttiga för de innehöll både hallon och tranbär ;)

Nu är jag hemma igen och hör hur vindarna tar i utanför fönstren. Stormen Sven verkar vara i antågande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar