söndag 5 januari 2014

En helg lite i skymundan

Mintgröna maränger som jag gjorde i fredags på överblivna äggvitor

Så var det trettondagsafton. Jämfört med julen och nyårshelgen är det ju en helg som hamnar lite mer i skymundan, inte minst när själva trettondagsafton infaller på en söndag som i år.

Den långa julledigheten går mot sitt slut, på tisdag är det jobb igen. Även om det är fantastiskt skönt att vara ledig så brukar det ändå på något sätt alltid kännas bra att komma tillbaka i vardagsrutinerna igen.

En fin trettondagsafton önskar jag er allihop!

4 kommentarer:

  1. Håller med synd att den försvinner lite i mängden av helger. När jag var yngre fanns det alltid trettondagsbaler. Kul som bara den att avsluta årets helger med eller inviga nya årets festligheter med.
    Ha en fin fortsättning
    Kam meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt att få gå på trettondagsbal, det vore väl en tradition att väcka liv i igen! Min balklänning från studenten hänger fortfarande i garderoben, är dock osäker på om jag fortfarande kommer i den för det var ju rätt många år sedan... En fin fortsättning på trettonhelgen och det nya året önskar jag dig också! Kram Åsa

      Radera
    2. Här blir det maränger idag. Har 9 äggvitor i kylen. Ha en bra dag! Kram Stina

      Radera
    3. Oj, då blir det en hel del maränger! Ha en fin dag du också! Kram Åsa

      Radera