måndag 6 januari 2014

Födelsedagsplanering

Glasburkar med pastellfärgat innehåll ger lite vårkänsla i köket efter alla julgrejerna

Julen har smugit sig ut ur huset undan för undan den senaste veckan och nu är det inte mycket kvar av den här inne. Jag tror att till och med sambon börjar inse att julgranen har gjort sitt eftersom den tappar alla barr på en gren om man så bara tittar på den.

Jag vet att det fortfarande är två månader kvar av vintern men när man går ut och går så får man faktiskt nästan lite vårkänslor.

Här har ännu en härlig ledig dag flutit på i lugn och ro, men det har ändå blivit en del gjort. Till exempel håller jag på att tvätta alla kuddar och täcken, och så hade jag tänkt baka lite cookies.

Dessutom har jag shoppat en del födelsedagspresenter till sonen på nätet, det var flera saker som var lite svåra att få tag i men till slut hittade jag dem. Det är några veckor kvar till födelsedagen men det är skönt att vara ute i god tid. Själv håller han på att planera för fullt för kalas och allt.

Jag har också beställt några roliga formar till tårtdekorationer. I år har han nämligen valt ett godistema på tårtan och jag har planerat att göra tårtan själv.

Tidigare år har han bland annat haft Skylanders som tema på tårtorna och eftersom jag inser mina begränsningar har jag då specialbeställt tårtorna på ett bageri. Jag kan säga att även konditorn stod som ett levande frågetecken när jag presenterade Skylanderstemat, men efter att ha googlat bland bilder på nätet fick hon ihop en häftig tårta. En godistårta tror jag dock att jag ska kunna klara själv.

2 kommentarer:

  1. Underbara burkar Åsa! Kul med kalasplanering:) Kan bara tänka mig hur fin o häftig den tårtan kommer att bli👌 Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva :) Ja, barnkalas är riktigt roliga att planera och jag hoppas att jag lyckas med tårtan! Kram Åsa

      Radera