onsdag 1 januari 2014

Gott nytt år!


Ett riktigt Gott nytt år önskar jag er allihop! Tänk att det är 2014, ett helt nytt fräscht och oskrivet år med nya upplevelser och utmaningar har vi framför oss.

Förr kunde jag nästan tycka att det kändes lite läskigt när det skulle gå över till ett nytt år, fråga mig inte varför. Kanske var det för att man samtidigt känner hur fort tiden går? Men det är ju inget man kan påverka ändå. Häromkvällen när filmen Tillbaka till framtiden visades, jag tror att det var den andra filmen från 1989, så reste Doc och Marty till dåtidens framtid vilket var 2015 och det årtalet kändes ju avlägset då. Där är vi snart. Men inte än.

Nu tycker jag att det känns härligt att inleda ett nytt år. Även om man inte kan styra över allt här i livet så kan man i alla fall ha ambitionen att göra sitt bästa i de saker som man faktiskt kan påverka för att det ska bli ett bra och innehållsrikt år.

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar