tisdag 21 januari 2014

Karamelliserade valnötter och en retur

Fönsterviva

Kom just hem efter ett frisörbesök med sonen. Det var nästan så att jag önskade att jag också hade haft en klipptid, det är så skönt att sitta i en frisörstol och bli omhändertagen - lite vardagslyx! Men eftersom min kära kollega har frågat två gånger de senaste veckorna om jag har klippt mig så tror jag inte att det behövs riktigt än ;)

Väl hemma packade jag upp ett paket som innehöll en prickig klänning som jag fastnat för på nätet. Men den skickas tillbaka i morgon. Den såg så vansinnigt snygg ut på bilden men var nästan fasansfull i verkligheten. Har man varit med om det förut eller? Däremot fanns det också en prickig kjol i paketet, den fick godkänt.

Hittade ett recept i Coops senaste nummer av Mer smak som jag ska testa. Det handlade om hur man kan ta till vara på valnötter på ett trevligt sätt. Man karamelliserar dem helt enkelt.

Karamelliserade valnötter

Smält 0,5 dl socker i 0,5 dl vatten i en stekpanna. Rör ner 2 dl valnötter. Rör om. Servera nötterna till glass, pannkakor eller varför inte ost.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! Jäätefin! Och massor med goda inlägg... och förresten håller jag helt klart med dig om att det är vardagslyx att sitta hos frisören och bli ompysslad, jag älskar när de pillrar i håret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Susanne, så glad jag blir över att du tycker om den! Ja, ibland är det nästan så att man somnar hos frisören, det är så avkopplande och skönt :) Kram Åsa

      Radera
  2. Trist när kläderna inte uppfyller förväntningarna, gulligt med prickigt annars! Och ja det har man ju varit med om:)
    Visst är det härligt att sitta och bli ompysslad, och så blir blir man så skönt avslappnad:) Kanske börjar snarka....vem vet!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var verkligen hur fin som helst på bilden, men definitivt inte i verkligheten, tyvärr. Snarka ja, ibland när jag är hos massören kan jag vakna till av mina egna snarkningar. Tur hon är van vid sovande och snarkande kunder :)Men jag tror inte att frisörerna är så vana vid det! Kram Åsa

      Radera