onsdag 15 januari 2014

Längtar efter ljuset

Snötäckt lavendel väntar på bättre tider

Just nu längtar jag efter ljuset. Visserligen tycker jag om mörker och mys också, men det känns som att det har varit lite för mycket mörker den här vintern. De soliga vinterdagarna har lyst med sin frånvaro.

Dessutom är det svårt att få till några bra bilder utan naturligt dagsljus. Jag tar nog minst hundra bilder i veckan men just nu känns det inte alltid så inspirerande.

Under dagen tittade dock solen fram en stund och det kändes så härligt.

Den här eftermiddagen ska jag stå med en målarpensel i handen och hjälpa till att måla ett stort trätak vitt. Det blir en grym skillnad. För ett par år sedan gjorde jag samma sak hemma, det var ett himlans jobb men det blev ljust och fint.

2 kommentarer:

  1. Tack Å & A för hjälpen, ser ut som att det täckt bra!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bara roligt att få hjälpa till! Så bra att det täckte :) Och tack för fikat! Kram Åsa

      Radera