onsdag 29 januari 2014

Lite småskavanker men godkänd

 


Det var en nöjd nybliven sjuåring som somnade efter kalaset i går kväll. Jag lyckades få till en tårta, visserligen med en del småskavanker här och var, men eftersom jag är total nybörjare på tårtor av det här slaget så ger jag mig själv godkänt.

Ett tips: Om man vill maskera att man inte får till locket på tårtan riktigt snyggt i nederkanten, så lägger man ett gäng söta godiskulor längs med hela tårtan. Dock gärna tätare än vad jag hade gjort.

Hur som helst, det här med tårtor är roligt och jag ska se om jag hittar någon trevlig tårtkurs framöver.

Nu siktar vi på nästa kalas som är till helgen!

2 kommentarer:

  1. Så fin tårtan blev, förstår att födelsedagsbarnet var nöjd:) Vad har du lagt för godiskulor runt om? de såg goda ut.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Jag tror att de kallas för jordgubbskulor, finns att köpa i lösviktsgodisdisken ibland. Jättegoda! Kram Åsa

      Radera