lördag 25 januari 2014

Lördagseftermiddag


"Köpefika" är perfekt att ta till när man känner att man har mycket att göra ändå, så det fick det bli i dag när syrran och hennes grabbar kom på besök. Det ska däremot bakas en del till de två födelsedagskalas som väntar den kommande veckan.

Efter en mysig fikastund har jag småstädat lite, lagat middag som blev helstekt fläskfilé med gräddsås och massor av grönsaker, och så tog jag en promenad till affären.

För er som vet var jag bor så kan ju det låta lite roligt eftersom det tar mindre än en minut för mig att ta mig till den närmaste affären och det kan man knappast kalla promenad, men i dag valde jag faktiskt affären som ligger lite längre bort :)

Det var så fint med alla snöflingor som faller stilla, en riktig njutning att vara ute och gå trots att det är fem minusgrader.

4 kommentarer:

  1. Det blev en långpromenad med andra ord ;)
    Själv har jag knatat i skogen på fm sen en skogstur till vid middagstid..så det har blivit mycket frisk luft och motion :)
    Ha en skön lördagkväll..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja långpromenad kanske jag inte skulle kunna kalla det, men det var ju aningen längre i alla fall ;) Tror att du fick mer motion på dina skogsturer! Ha en fin kväll du också! Kram Åsa

      Radera
  2. HaHa...Ja det var lite roligt! Du får springa fram o tillbaks ett antal gånger, risken är att folk börjar undra:) Jag själv måste komma igång med promenader, har blivit en riktig soffpotatis...
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Eva ;) Ja, här är en till som borde promenera ännu mer. Det var lättare när man hade hund, då kom man verkligen ut. Kram!

      Radera