lördag 18 januari 2014

Något att trösta sig med


Det här budskapet hittade jag i ett skyltfönster i en klädbutik i Eksjö. En liten tröst för den som känner att byxorna sitter åt lite väl hårt ibland ;)

I dag ska jag för ovanlighetens skull jobba ett par timmar. Alltså, att jag jobbar är ju inte ovanligt men jag vet inte när jag jobbade på en lördag senast, det är flera år sedan i alla fall.

Numera kan vi välja att gå in och jobba på helger och sedan ta ledigt en vardag i stället. Eftersom biblioteket firar 1-årsjubileum med bland annat författarbeök av Lena Einhorn tänkte jag passa på att bevaka det. Men det handlar bara om ett par timmars jobb, sedan återgår jag till helgledigheten igen och då tänker jag leta fågelfrö till ett av helgens projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar