söndag 26 januari 2014

När det inte blev som det skulle

Den här vackra buketten fick jag av min syster i går

I dag har jag svurit i köket kan jag lova. En stor del av dagen har jag tillbringat där med förberedelser inför sonens kalas på tisdag. Allt som inte skulle tillredas i ugnen blev bra, men det som krävde ugn blev det bara pannkaka av.

Jag hann göra både muffins och kladdkaka innan jag insåg att det var något som inte stämde. Det visade sig vara något fel på ugnen som aldrig blev så varm som den skulle. Inte konstigt att ingenting blev gräddat trots att det stod inne hur lång tid som helst.

Så nu blir det till att planera om. Det som ska finnas med på kalaset blir sådant som inte kräver någon ugn helt enkelt. Tur att tårtan är i hamn sedan tidigare åtminstone.

I övrigt har helgen varit bra, och jag hoppas att ni också har haft fina dagar. Jag vill också passa på att gratulera min brorsdotter som fyller 15 år i dag. Var tar tiden vägen?

4 kommentarer:

  1. Det duger med köpefika, det roliga är att komma och gratta Felix, på 7-årsdagen: Har pratat med Emy idag, hon o Eric ska ha kalas ihop sen.
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får se vad det går att åstadkomma :) Han kan knappt somna om kvällarna nu när den stora dagen är så nära. Det blir roligt med fler kalas att se fram emot sedan. Kram Åsa

      Radera
  2. Vilken vacker bukett! Såg de där fransiga tulpanerna på Tittis blogg också, så vackra de är!
    Får nog bli en tur till blomsterbutiken snart:)
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen underbara! Rekommenderar starkt ett besök i blomsteraffären ;) Kram Åsa

      Radera