fredag 3 januari 2014

Roliga bakgrejer

Så här fina dekorationer kan man enkelt göra själv...
... med hjälp av en sådan här silikonform...
... eller en sådan här. Bara att trycka in till exempel sugarpaste och sedan trycka ut den igen.

De här roliga formarna var en del av det som låg i paketet som jag skickat efter från USA och i dag har jag ägnat mig åt att testa dem. Så otroligt lätt att göra fina dekorationer till tårtor och cupcakes med hjälp av dessa!

På nätet finns en uppsjö av sådana silikonformar i alla möjliga former. Det är bara att trycka i till exempel sugarpaste eller modellpasta i formarna och sedan trycker man ut dem igen och så är det färdigt.

I paketet fanns också några andra formar som jag inte har hunnit testa än, likaså har jag provat att fylla formarna med choklad men det är inte heller färdigt så jag återkommer med resultatet!

Anledningen till att jag beställde just från USA den här gången var att jag där hittade samtliga av de formar som jag var ute efter på ett och samma ställe, annars hittar man den rosa knappformen hos till exempel Lyckas med mat i Sverige.

2 kommentarer:

  1. Åsa du skulle ha ett konditori har jag ju sagt:) Tänk vilka bakverk du kunde fresta med🍰 Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack Eva, men jag tror jag nöjer mig med hobbybakandet tills vidare :) Får fresta dig med något bakverk någon dag ;) Kram Åsa

      Radera