onsdag 29 januari 2014

Så lite som möjligt...

En del av vardagsrummet

... tänker jag göra resten av den här dagen. Bara koppla av och frossa i nya numret av Hembakat och Trädgård och blommor.

"Dra igång våren" står det på framsidan av trädgårdstidningen och bara det gjorde att jag köpte den. Tittar man ut genom fönstret förstår man dock att det är långt till våren just nu, snön vräker ned och ska tydligen fortsätta göra så det närmaste dygnet.

Som vanligt fanns det hur mycket goda recept som helst i Hembakat. Eller vad sägs om Roy Fares chokladtårta med salt kolasås och marshmallowsfyllning, bloggaren Made by Marys lakritsfudgekaka för två eller frasiga kolagömmor? Det grämer mig just nu att ugnen blir lagad först nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Hej Åsa! Vilken härlig framsida på tidningen, visst blir man sugen och längtan efter våren är stor, och du som har lyckan att ha ett växthus! Såg på mina Mårbackor nere i källaren att de börjar spira, och då har jag inte gjort något med dom än, som klippt ner eller så. Så livskraft finns det!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir så inspirerad och längtar efter våren när man ser sådana bilder! Ser verkligen fram emot att planera för kommande växthussäsong :) Det är imponerande med blommornas växtkraft, tänk att de bara står där i källaren i flera månader och sedan börjar de växa hur bra som helst med lite nedklippning och omplantering! Ha en fin kväll du också! Kram

      Radera