onsdag 22 januari 2014

Tårtbok

Alice Lindbergs bok Festliga tårtor

Testtårtan som jag gjorde inför sonens sjuårsdag blev bra, så nu har jag bestämt mig för att det får bli chokladbottnar, en fyllning med dumlefluff och en fyllning med jordgubbsmousse, en god smörkräm att täcka med och så ett vitt lock över hela härligheten. Dekorationerna får bli på godistemat enligt önskemål.

En kväll satt jag och gjorde kopior på Ahlgrens bilar i modellpasta. När jag stolt visade upp resultatet, som faktiskt blev väldigt likt om jag får säga det själv, frågade sambon: "Varför kan du inte bara lägga ut lite vanliga godisbilar på tårtan?". Tänkte inte på det. Barnen tycker förmodligen att de riktiga bilarna är godare än de i modellpasta.

En härlig tårtbok som jag köpte för några år sedan är Alice Lindbergs Festliga tårtor. Där finns många fantasifyllda skapelser och fina bilder att inspireras av. Här är hennes blogg.

2 kommentarer:

  1. Åh de var verkligen inspirerande, vilken fin bok! Tack för tipset! DIn blogg är så fin, fina färger och man känner sig välkommen hit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanne! Dina ord glädjer mig mycket ska du veta, det är precis så jag hoppas att man ska känna när man tittar in hit :) Och ja, boken är jättefin! Kram Åsa

      Radera