tisdag 14 januari 2014

Tisdagsmorgon

Hemgjorda marshmallows. Den turkosa färgen kan man köpa i bakbutiker på nätet, där finns alla färger man kan önska

Då var det tisdagsmorgon och när jag kommer till jobbet räknar jag med att till morgonkaffet bli serverad en rykande färsk reseskildring av min kollega som besökt Nya Zeeland.

Hade det inte varit så jämrans långt att flyga så hade jag gärna åkt dit. Men, man får väl se om man hamnar där någon gång ändå.

Under många år hade jag en brevvän där (ja, det var på den tiden då det bara fanns snigelpost och ingen vanlig människa hade kunnat föreställa sig mejl eller Facebook) och jag kommer fortfarande ihåg hennes dåvarande adress, så flitigt skrev vi till varandra.

Nyligen kom jag att tänka på henne och skrev på skoj in adressen på google och fick då upp en bild av huset som hon bodde i på den tiden och som jag aldrig sett på bild tidigare. Däremot lyckades jag inte hitta något om henne och vad hon gör i dag, men visst blir man lite nyfiken. Vi skrev ju om allt och delade vår vardag med varandra under så många år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar