torsdag 27 februari 2014

Den nya soffan


Som jag berättade för ett par veckor sedan så fick vi överta en träsoffa som fick flytta in i köket. Det som är extra roligt med den här soffan, förutom att jag tycker att den är fin och rymmer nästan alla mina bak- och kokböcker, är att den har en speciell bakgrund med personlig anknytning.

Den är nämligen tillverkad på Sveriges äldsta möbelfabrik som drevs av mina förfäder tidigare, Wigells i Malmbäck. För över 140 år sedan började de tillverka pinnstolar där och det finns i dag klassiker därifrån som är hett eftertraktade.

2 kommentarer:

  1. Vad fin den är,börjar nästan ångra att jag gav bort den!! (hi,Hi)
    Vad kul att det är släktingar till oss, som tillverkat den.
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det kan jag tänka mig :) Men jag lovar att ta väl hand om den! Ja, det känns speciellt att ha den i sin ägo med tanke på det. Kram Åsa

      Radera