söndag 9 februari 2014

I miniformat - och ett litet glasstips


I dag blev det en riktig energihämtardag eller vad man ska kalla det för. Vi har bara tagit det lugnt. Största "ansträngningen" som jag har gjort var att baka en äppelpaj till söndagsfikat, och det var ju inte särskilt jobbigt. Nu överväger jag att hyra filmen om Diana på tv:n, den skulle jag vilja se.

I veckan hittade jag Oreokex i miniformat. Det har säkert funnits länge men minivarianten var ny för mig i alla fall. Jag tänker mig att de blir söta att använda som dekoration på till exempel cupcakes.

Jag har bara köpt Oreokex en gång tidigare och den gången måste jag ha haft oturen att få tag i ett gammalt paket för de var inte alls goda. Det var de däremot den här gången och nu kan jag förstå varför de finns med i så många bakrecept.

Från Oreokex till något helt annat, nämligen ett tips om en enkel och god hemmagjord hallonglass. Det receptet hittar ni hos Bakverk och fikastunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar