torsdag 6 februari 2014

I morgon blir det tillökning...


... i vår familj. När sonen och jag var i stan för att handla lite presenter i eftermiddags fick vi plötsligt för oss att vi skulle gå in i djuraffären och titta på djur. Det hela slutade med att sonen blir hamsterägare i morgon.

När jag växte upp hade jag både hundar, hästar, fåglar, fiskar, kaniner och marsvin. Jag tror att det är väldigt bra för barn att lära sig ta hand om ett djur, även om man som vuxen naturligtvis är huvudansvarig för det.

Det var en överlycklig kille som jag hade med mig hem i bilen efter besöket i djuraffären. Namnförslagen haglade i baksätet. Ena stunden skulle hamstern heta "Toad" eller "Vimse" för att i nästa stund bli omdöpt till "Herr morfar" eller "Bomben". Jag sa lite försiktigt att morfar kanske inte uppskattar att få en hamster uppkallad efter sig, och "Bomben" vet jag inte om hamstern skulle uppskatta att heta. Vi får väl se vad det blir till slut :)

4 kommentarer:

  1. Vad kul med ett litet husdjur,tur det inte var något med svans som börjar på R!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, jag sa det till honom att det nog var bäst att vi tog en utan svans :) Annars föreslog de faktiskt det i affären. Kram!

      Radera
  2. Men så roligt, förstår att han var i sitt esse....och vilka härliga namnförslag:) Spännande att få höra vad det blev sen! Kommer ihåg när du hade häst Åsa och vi åkte spark ner till Skälleryd!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jisses, det var ett tag sedan ni hälsade på i stallet där :) Känns lite smidigare att skaffa en hamster än en häst tycker jag. Han kunde knappt somna i går, så förväntansfull var han. Ha en fin helg ni också! Kram Åsa

      Radera