onsdag 26 februari 2014

Inspiration

Bild från tidningen Hus och Hem Trädgård och växthus

Det dröjer innan det är växthussäsong men under tiden letar jag inspiration inför årets säsong. Växthuset på bilden är så vackert, tycker jag. Nu är ju mitt eget växthus inte alls lika stort som det, men utnyttjar man utrymmet väl så kan man hitta på ett och annat.

Jag funderar på att försöka skapa någon form av sittplats inne i växthuset. Det kommer att bli på bekostnad av odlingsytorna i så fall, men det vore så himla mysigt att kunna sitta där inne i grönskan. Samtidigt skulle jag då vilja ha något som växer upp utanför på en eller två sidor så att det blir lite skyddat. Eller så fixar jag en sittplats precis utanför växthuset i stället. Ja, det är lite som jag hinner fundera över ett tag till.

Har ni mindre växthus som ni har inrett på något särskilt sätt så får ni väldigt gärna höra av er om tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar