lördag 8 februari 2014

Längtar...


... efter när man kan sätta de underbara Mårbackapelargonerna i fönstren igen. Just nu står de nere i källaren där de övervintrar, men i slutet av februari är det dags att väcka liv i dem igen. Man blir alltid lika fascinerad över hur vackra och frodiga de blir igen.

Här väntar en lugn lördag. Kom på att det bara är en arbetsvecka till innan det är dags för sportlov. Jag passade på att ta ledigt hela lovet i år, det blir skönt med lite extra ledighet. Ha en fin dag allihop!

2 kommentarer:

  1. Så vacker bild på en underbar blomma...Tänk att man förr tyckte att pelargoner var bara för tanter:) Har tittat till mina i källaren och de tycks ha klarat sig allihop!
    Så härligt för dig att vara lite ledig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Ja, det är helt otroligt. Annars hade jag gärna blivit kallad tant, bara jag får ha mina pelargoner ;) Kul att dina har klarat sig, jag ska titta till mina i veckan, får hoppas att allt ser bra ut då. Ja, det ska bli skönt med lite extraledigt. Vi borde ju kunna klämma in lite sportlovsfika då också :) Kram Åsa

      Radera