söndag 16 februari 2014

Ny kökssoffa


I dag flyttade en ny kökssoffa in i vårt kök. Ny för oss i alla fall. Den har stått hemma hos mina föräldrar men nu fick vi ta över den och jag tycker väldigt mycket om den.

Förutom att den är fin att se på och skön att sitta i så är den otroligt praktisk med tre lådor. Ett perfekt ställe att förvara kok- och bakböcker på.

I övrigt har vi kört på i bästa "avkopplarstil" här i dag. Det är ett fantastiskt väder och sambon har beskurit lite träd i trädgården. Och alldeles särskilt bra känns det när man tänker på att man har en lång ledig vecka framför sig!

4 kommentarer:

  1. HaHa... Ja denna soffa har hängt med, men lika fin än idag! Den köpte vi ju på Wigells när vi bodde i Malmbäck, då var den brun, Lina hade sina leksaker i lådorna när hon var liten:) Sen lackade vi om den i grått! Den passade verkligen bra där hos er!
    Ha en skön sportlovsvecka nu!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den fin! Så roligt med möbler som har lite "historia" och anknytning bakom sig. Nu är det inga leksaker utan fullt med bakböcker i lådorna, jag fick nästan plats med allihop :) Ha en fin vecka du också, vi ses väl på tisdag om inte förr! Kram Åsa

      Radera
  2. Verkligen fin kökssoffa..kan tyvärr inte ha en i mitt kök annars skulle jag ha det :)
    Hoppas du har en skön sportlovsvecka..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är en riktig favorit :) Och sportlovsveckan är hur skön som helst, så underbart med lite långledighet och kunna hitta på lite vad man vill om dagarna. Ha en fin vecka du också! Du verkar ha fullt upp med nya köket :) Kram Åsa

      Radera