onsdag 19 februari 2014

Snurrig

Turkost på köksbänken

Här har det snurrat i huvudet i eftermiddag kan jag säga. Efter en och en halv timma på slotracing, eller miniracing som jag gärna kallar det för, så gick det runt i huvudet. Och då stod jag ändå bara och tittade på utan att köra själv. På banan i Mönsterås sattes tidigare ett världsrekord, som dock är slaget nu, och det är nästan ofattbart att det går att köra så fort som det gör med de där bilarna.

Sonen önskar sig numera en slotracingbana, vilket skulle innebära att vi får rensa ur hela källaren och bygga till huset. Så jag tror att vi hoppar över det och nöjer oss med att gå dit och köra en gång i veckan på deras bana :)

Efter denna sportlovsaktivitet fick jag helt plötsligt ett par timmars egentid då sonen följde med kompisarna hem. Jag passade på att göra en del ärenden, bland annat behövdes nya blommor till köksfönstret och så hade jag ett trevligt presentkort i en av de lokala inredningsbutikerna som jag också fyndade för. Vad det blev visar jag en annan dag. Det är verkligen roligt med presentkort, det är en riktigt bra present!

Förresten så hade jag en halvtimmas egentid på förmiddagen också, men det var inte lika kul, då var jag nämligen på soptippen och slängde skräp ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar