måndag 10 februari 2014

Tema vardag

Burk från Greengate

Den här gången ska jag inte missa utmaningen hos bloggen Söta saker. Temat för månadens sötsak är vardag för er som har en blogg och vill hänga på.

Här är vardagen i gång igen efter helgen. På redaktionen har det varit rätt så fullt upp i vanlig ordning. Vi fick en tjänstecykel levererad i dag. Eftersom vi bara har en redaktionsbil och ibland är tre som jobbar så tyckte vår nya kollega att en cykel skulle passa bra.

Den levererades hem till mig eftersom leveranskillarna samtidigt skulle hämta mitt väggväxthus som jag sålt till en som jobbar i tidningshuset i Kalmar. Det är åratal sedan jag cyklade sist, så jag gick med cykeln nästan hela vägen till redaktionen och sedan cyklade jag sista biten på bakgården. Och det gick naturligtvis hur bra som helst, har man en gång lärt sig cykla så kan man det för alltid.

2 kommentarer:

  1. Kul att träffa dig idag! Blev en liten sak till en viss person som jag inte kan skriva om här:) Jaha då får man se dig/er komma på cykel nu då:) Smidigt sätt att ta sig fram på!
    Ha en fin kväll! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Kan tänka mig att du hittade något fint där :) Ja, det får väl bli en del cyklande nu, det är ju faktiskt rätt smidigt - och nyttigt ;) Ha en fortsatt fin kväll du också! Här har vi just tittat på Morgan och Ola-Connys äventyr och fått oss ett och annat gott skratt. Kram Åsa

      Radera